Hudba v Octavii Combi
Vložil :Admin
Dne :2004-05-17
Zobrazeno :

1314x . . . . Návrat na přehled příspěvků

Jste také příznivci kvalitní hudební reprodukce ?



Hledal jsem řešení, jak ve svém kombíku nebýt ochuzen o požitky moderní reprodukce, ale přitom nijak nezasahovat do interiéru vozu. Jediné možné řešení, které mne napadlo, je jakási "hudební skříň" - bedna, která je umístěna v zavazadlovém prostoru a obsahuje reproduktory, zesilovač a CD přehrávač. Napájení se provádí přímo z montážní zásuvky 12V pomocí konektoru. Jako CD přehrávače jsem použil vyřazenou CD-ROM mechaniku CREATIVE 36x, která má tu výhodu, že byla dodávána s malým dálkovým ovládáním. CD-ROM mechaniku jsem umístil do torza starého počítače desktop. Zesilovač je 50W postavený jako modul, lze jej napájet jak z baterie automobilu, tak i ze sítě 220V. Vlastní reprosoustava je velmi jednoduchá - je ze jeden středobasový reproduktor o průměru 25cm a dva výškové reproduktory MOTOROLA. Protože jsem použil tzv. piezzo výškové reproduktory, nemusí se vyrábět a počítat žádná složitá výhybka.

Bedna je zhotovena z odřezků dřevotřísky, které je možné zakoupit v každém Baumaxu atd. za pár korun. Spojení je provedeno pomocí bukových kolíčků, lepidla a vrutů - radím nešetřit ani jedním z těchto komponentů, nejenže se bedna při maximálním vybuzení poněkud "chvěje v základech", ale protože je koncipována jako přenosná, musí mít dostatečnou mechanickou pevnost. Na dřevotřísku je nalepen barevný koberec Jekor (opět z odstřižků z výprodeje) a rohy jsou opatřeny ochrannými profily. Aby bedna dobře "basovala", byly spočítány a osazeny bassreflexové nátrubky, které vlepíme do přední stěny.



Bedna slouží velmi dobře, díky tomu, že je rozměrově navržena přesně tak, aby zapadla mezi podběhy, nečiní její transport žádné potíže. Všechny případné zájemce o stavbu upozorňuji, že výsledný efekt je již při zhruba polovičním vybuzení dostatečně "brutální" a při dalším otáčení regulátorem hlasitosti již začíná být poslech poněkud zdravotně neadekvátní, navíc při uzavřených dveřích hrozí nebezpečí autodestrukce zadního a bočních oken. Myslím, že nemá cenu detailně popisovat všechny technické záležitosti - pokud bude někdo mít zájem pustit se do stavby, rád mu poradím, např. mailem...

Máte nějaký lepší nápad ? Nebo něco k tomuto tématu ? Můžete jednoduše reagovat na tento příspěvek !